Naszym największym dobrem jest
dobro dziecka, przygotowujemy je do odnoszenia sukcesów
i radzenia sobie
z trudnościami. Pragniemy
w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata
i ludzi, spostrzegawczość
i wrażliwość.
Metody pracy w naszym przedszkolu:
-
Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
-
Wprowadzenie dziecka w świat liter I. Majchrzak
-
Muzyka Carla Orffa
-
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
-
Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana
-
Aktywne słuchanie muzyki wg B. Strauss
-
Pedagogika zabawy Klanza
-
Metoda twórczego myślenia J. Osborne - "Burza mózgów"
W naszym przedszkolu pracuje
wykwalifikowana kadra, która stwarza dzieciom optymalne warunki do rozwoju przy wykorzystaniu różnorodnych form
i metod otwartego stylu pracy.
W pracy z dziećmi nauczyciele wykorzystują wiele pomocy dydaktycznych, stosując nowatorskie metody pracy realizują wybrany program dydaktyczno-wychowawczy, pozwalający na dobre przygotowanie absolwentów do podjęcia nauki
w szkole.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Chcemy wychować dziecko
z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć
i myśli, otwarte na pomysły
i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych
i oryginalnych rozwiązań.
Właściwe przygotowanie dziecka do następnego etapu edukacyjnego, jakim jest nauka
w szkole podstawowej osiągamy poprzez różnorodne
formy kształtowania i stymulowania rozwoju, szczególnie
w aspekcie jego rozwoju fizycznego, aktywności twórczej, poziomu wiedzy
o otaczającym go świecie oraz zachowań społeczno-emocjonalnych.
Przedszkole
-
wspiera rozwój osobowości w zgodzie z własnym systemem wartości, który respektuje prawa innych, wartości uniwersalne, przyjęte normy, daje możliwość samorealizacji
-
jest otwarte na potrzeby dzieci i rodziców
-
wspiera aktywność poznawczą i twórczą
-
uczy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka
-
wspiera rozwój wrażliwości emocjonalnej i wyobraźni
-
wspiera samowychowanie, samokształcenie i kierowanie własnym rozwojem
-
wychowuje dziecko aktywne, wrażliwe, samodzielne i radzące sobie z problemami
-
wspiera prospołeczne i prozdrowotne działania dziecka
-
otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola – partnerska współpraca z rodziną dziecka
-
umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia potrzeby środowiska
Zajęcia dodatkowe: rytmika, tańce, język angielski, gimnastyka korekcyjna, kółko teatralne, kółko recytatorskie, kółko regionalne, religia, kółko plastyczne.